PWM

Szukaj
Zaawansowane
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

64. „Warszawska Jesień”: dzień 6

2021-09-22

Szósty dzień „Warszawskiej Jesieni” to We’re Here raz jeszcze oraz premiera nowego utworu Wojciecha Błażejczyka.
 

Bunkier. Fake opera Wojciecha Błażejczyka nawiązuje do twórczości Franza Kafki (opowiadania znanego jako Schron albo Jama), ale traktuje też o dzisiejszej mowie nienawiści i manipulacjach informacyjnych obecnych w przestrzeni publicznej. Reżyserem muzycznego spektaklu jest Waldemar Raźniak, wykonawcami – soliści oraz muzycy Hashtag Ensemble pod dyrekcją Lilianny Krych.
 

Librecista i reżyser spektaklu Waldemar Raźniak tak komentuje inspirację dla Bunkra. Fake Opery: „Niewielkie dzieło Franza Kafki jest gęstym, parabolicznym monologiem podmiotu budującego sobie schronienie z czasem przekształcające się w rodzaj twierdzy. Ma ona zapewnić bezpieczeństwo w niepewnym świecie. Okazuje się jednak, że schron nie jest doskonały i lokator nie może czuć się w pełni bezpiecznie. Myśli ciągle o przebudowie i ulepszeniu swojej budowli. Lęk przed odkryciem kryjówki staje się wkrótce obsesją, a schron jawi się jako pułapka, co każe źródeł wszelkiego rodzaju niepokojów szukać wewnątrz własnego umysłu. Trudno nadawać światu ład, gdy w nas samych czai się chaos”. Na prawykonanie zapraszamy do ATM-u o godz. 19:30.
 


Wszystkich, którzy chcieliby jeszcze raz uczestniczyć w We’re here – spektaklu muzycznym w reżyserii Katarzyny Kalwat i dramaturgii Beniamina Bukowskiego, zapraszamy ponownie do siedziby teatru Komuna Warszawa o godz. 22:30. 
 

Transmisje na żywo i podcasty dostępne na stronie internetowej festiwalu: www.warszawska-jesien.art.pl 

Najczęściej czytane:

Jesienne warsztaty muzyczne w księgarni PWM

Księgarnia muzyczna PWM zaprasza dzieci w wieku 5–9 lat na warsztaty muzyczne oparte na serii książek o wielkich polskich kompozytorach autorstwa Kasi Huzar-Czub, które będą dostępne w sprzedaży także podczas spotkań.
 

Marta Ptaszyńska październikowym KOMPOZYTOREM MIESIĄCA

W 2021 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zwraca uwagę na kierunki i nurty w muzyce polskiej XX i XXI wieku, a także na ich twórczych reprezentantów – kompozytorów związanych z Oficyną. W październiku wchodzimy w dialog z tradycją i kierujemy się ku muzyce Marty Ptaszyńskiej.
 

Październik: miesiąc dziesięciu prawykonań

Początek sezonu artystycznego 2021/2022 obfituje w wydarzenia koncertowe, wśród których nie brakuje prawykonań utworów z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Zachęcamy do udziału w koncertach abonamentowych, ale także w festiwalach, w tym w Festiwalu Prawykonań, którego PWM jest partnerem. Sprawdźcie, gdzie w październiku zabrzmią po raz pierwszy nowe utwory polskich kompozytorów! 
 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury zatrudni: referenta ds sprzedaży

Miejsce pracy: księgarnia PWM, Kraków

Wymiar czasu pracy: pełny etat

Umowa o pracę

64. „Warszawska Jesień”: dzień 9

Przed nami finał 64. „Warszawskiej Jesieni”!
 

64. „Warszawska Jesień”: dzień 8

Kolejny weekend z „Warszawską Jesienią” i spotkanie z Matthiasem Kranebitterem.
 

64. „Warszawska Jesień”: dzień 7

Po Koncercie na Przyczółku Grochowskim przyszedł czas na spotkanie z Krzysztofem Knittlem. 
 

64. „Warszawska Jesień”: dzień 6

Szósty dzień „Warszawskiej Jesieni” to We’re Here raz jeszcze oraz premiera nowego utworu Wojciecha Błażejczyka.
 

#Powtórkazmuzyki 9. Postmodernizm

Postmodernizm może wydawać się obszernym workiem, do którego można wrzucić właściwie każde zjawisko i wytłumaczyć każde współczesne dzieło. Ale postmodernizm, jak każdy nurt w sztuce, ma też swoje założenia i rządzi się swoimi prawami. Jakie zasady obowiązują w postmodernistycznej muzyce?
 

64. „Warszawska Jesień”: dzień 5

W piąty dzień 64. „Warszawskiej Jesieni” zapraszamy do Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i siedziby teatru Komuna Warszawa.